• Ook als het op een rechtszaak aankomt, kunt u op ons rekenen.
  • Afdracht is binnen 24 uur van betaling
  • Bij ons bent u geen dossiernummer, maar een klant!
  • Met een actief incassobeleid vaak een betere betaalmoraliteit!
  • Wel uw geld ontvangen, maar ook uw klant behouden?
  • Boeken we geen resultaat?Dan heeft u ook geen kosten!

BKR: 760.000 consumenten in de financiële problemen

Het afgelopen halfjaar zijn er 18.926 consumenten bijgekomen met een betalingsachterstand op hun lening. In totaal zitten er nu bijna 760.000 consumenten in de financiële problemen.

Trend zet door

De toename van het aantal consumenten met een betalingsprobleem is ongeveer gelijk aan die van het vorige halfjaar. De trend van de afgelopen jaren zet zich hiermee door. Elk halfjaar is er sprake van een toename van het aantal betalingsproblemen met zo’n 3%.

Over de BKR Kredietbarometer

De BKR Kredietbarometer is een meetinstrument dat trends en ontwikkelingen laat zien in het betalingsgedrag van Nederlandse kredietnemers. De onderzoekspopulatie betreft alle consumenten die staan vermeld in het Centraal Krediet Informatiesysteem (CKI), dat door BKR wordt beheerd. De BKR Kredietbarometer wordt twee keer per jaar uitgebracht. De volgende editie verschijnt in januari 2015.

Bron: BKR